Blogger Widgets
Blogger Widgets

Sunday 1 January 2012

tidak perlu menangis

Tidak perlu menangis
Kerana keindahan itu tetap menyerlah
Entah, siapa yang membunuh siapa
Maka tanya itu yang menjadi taruhan
Hati ini kaku tanpa alas
Yang bergerak sirna pada keadaan tercipta
Bibir ini bukanlah manis menebar bicara
Hanya sekadar madah menuntun tawa

Tidak pelu menangis sayang
Bila kita memahat janji
Hanya kematian yang memungkirinya
Peraya kataku buatmu sayangku
Aku tidak indah untung kau tenung
Namun sinarnya ulung, bila hati telah rela bersatu
Maka yang indah itu bukan lagi taruhan utama

Tidak perlu menangis bebii,
Masa mengajar kita untuk tabah
Jadi bergurulah dengannya jika tangisan itu masih mengalir
Aku bukan siapa-siapa
Hanya meminta simpati cinta semata

Jangan menangis lagi
Aku selalu ada...
Bukan untuk siapa-siapa
Hanya untuk kau juga
Pegang kata-kata kita dulu ya,,
“aku sayangkan kau demi ALLAH”
Aku sayangkan kau...
Pasti, itu tidak berubah
Selamanya.........

-faizan 

No comments:

Post a Comment

back to top